Co si dnes vezmete na sebe? V budoucnosti vám s takovým rozhodnutím pomůže speciální zrcadlo, které vytvoří přesný model vašeho těla ve 3D a „oblékne“ na něj různé kousky z vašeho šatníku. Auta se zase naučí vidět skrze silný déšť nebo vám nahlásí volná parkovací místa v okolí.

Budoucnost technologií v praktickém životě ukázal Intel na konferenci Research@Intel v San Franciscu. Překvapivou (a skrytou) hvězdou dne byl přitom Kinect od Microsoftu. Kamera s prostorovými senzory pohání hned několik projektů budoucnosti. Rozpoznání identity uživatele i jeho pozice vůči prostředí využívá inteligentní domácnost bez klíčů, virtuální převlékárna i robotický prodavač, který usnadňuje zákazníkům orientaci po obchodě.

Na scénu se vrátil také koncept Nikiski, notebook s “dírou” ve víku která zpřístupňuje část displeje i v zavřeném stavu. Tentokrát Nikiski sloužil pro prezentaci možného přímého napájení solární energií. Intel pracuje na snížení cen solárního napájení počítačů tím, že umožní přímé propojení solárních panelů s notebookem bez nutnosti používat drahou elektroniku jako součást panelu - ta přitom tvoří většinu ceny.

Samotný solární panel schopný napájet notebook přijde asi na 500 korun, elektronika stojí několikanásobně více, přitom ji může nahradit samotný notebook. Na trh by se měly nové panely dostat během dvou tří let - nejprve na speciálních počítačích pro školy.

Mnohem dále od realizace jsou technologie Intelu pro automobily. Na akci Research@Intel se ukázal koncept chytrých světlometů, které díky kameře a procesoru dokáží odfiltrovat z obrazu kapky vody nebo sněhové vločky a usnadnit tak orientaci řidiče. Prototyp zatím zvládá zpracovat 36 objektů za sekundu.

Druhá technologie inteligentního vozu vypadá užitečněji - využívá online přístup k datům a nabídne například vhodné místo na zaparkování a automaticky hlásí příchozí zprávy při čekání na červené, kdy to neohrozí plynulost provozu.

Nejblíže rozšíření má 3D web podle Intelu - XML3D, které se více dostane mezi lidi s oficiálním zpřístupněním nástrojů pro vývojáře už příští týden. Vyzkoušet si ale jednoduché 3D modely můžete sami třeba na interaktivním modelu šachů. My jsme v San Franciscu viděli například procházku muzeem, ve kterém se návštěvnice plynule pohybovala, animaci přitom tvořila jen spousta řádků XML kódu. 

Nejvíce pozornosti však budil projekt virtuální šatny, který pro prezentaci myšlenky používá Kinect. Systém převede do 3D modelu celou postavu a následně umožňuje zkoušet oblečení a to, jak bude vypadat i v pohybu. Na ukázku byla vidět jen dvojice šatů, ale to je dané náročností převodu reálných látek do virtuálního prostředí.