Nabízejí nám lékaři a lékárníci pouze léky, které opravdu potřebujeme? Mají dostatek informací o tom, co je pro pacienty nejlepší, nebo jsou sami ovlivněni obratnými triky reklamních mágů? Reklama léčiv podléhá přísné regulaci, to ale neznamená, že neexistují způsoby, jak pravidla obejít a manipulovat jak s pacienty, tak s lékaři a lékárníky.

(Pozn. red.: Následnou polemiku mezi autorem a pediatrem Miroslavem Tomsem najdete v samostatném příspěvku na našich facebookových stránkách. Navazuje na ni ještě jeden komentář Jana Vavrečky)

Stejně jako se vyvíjejí léky samotné, vyvíjejí se v čase také způsoby jejich obchodní propagace a nabídky. Moderní reklama je už natolik exaktní a místy i vědeckou disciplínou, že postavit se jí z pozice jednotlivce a jeho obranných mechanismů je prakticky nemožné nebo jen velmi málo efektivní. Sebeobranu proti reklamě přestáváme sami zvládat. Společnost proto zavádí různé mechanismy, které nás mají proti reklamě bránit vlastně za nás. Jedním z nejvýznamnějších opatření je právní regulace reklamy. 

V článku se dále dozvíte

  • Reklamní mágové dovedou manipulovat jak s pacienty, tak s lékaři a lékárníky. Dostáváme opravu pouze ty léky, které potřebujeme, nebo regulace reklamy ve zdravotnictví selhává?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.