Před sedmnácti lety byl otevřen první hypermarket v Česku. Brněnský Globus vyrostl na zelené louce na samém severu města. Stal se hitem Brňanů a Brňanek. Lidé se dělili na ty, co už v Globusu byli, a na ty, co ještě ne. Městskou část Ivanovice, o níž je tu řeč, však spíše proslavila stavba obřího hobbymarketu Bauhaus. Vyrostl zde totiž bez stavebního povolení1 a opět na zelené louce. Hitem – zejména místních, kterým jezdí kamiony před okny – se nestal.

Nyní brněnská radnice navrhuje dát do územního plánu další plochu pro nákupní centra poblíž Bauhausu a Globusu – jak jinak než opět na stávajících polích a loukách2. Nic na tom nemění ani neustálé naříkání té samé radnice, že hypermarkety jsou příliš koncentrovány na severu a jihu Brna. 

Brno není žádnou výjimkou. Nákupní řetězce narážejí na minimální požadavky i na ostatních českých radnicích. Stavějí podle svých představ a na úkor okolní krajiny3. Akční slevy se tak staly součástí – a leckde i dominantou – naší krajiny4

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.