Titul Hra roku je něco, po čem touží každý herní vývojář. Ideálně ho chtějí získat od těch největších mediálních domů nebo na prestižních událostech, jako jsou herní veletrhy E3 a Gamescom, nebo při hlasování uživatelů na platformě Steam - to se také počítá. Hru roku ale většinou má každý hráč. Titul, u kterého strávil nejvíce času nebo prožil nejvíce zábavy či nejintenzivnější emoce.

Nejlepší hry roku lze měřit i prostou aritmetikou, podle počtu prodaných kusů, a často jsou výsledky podobné jako u hlasování hráčů i v různých výběrech odborníků. Špičkové hry totiž vyžadují hodně peněz, aby se prodávaly. Potřebují silný marketing a ve výsledku osloví nejvíce hráčů. Do takových žebříků pak ale nemají šanci promluvit menší, nezávislé tituly, které mohou být v jádru mnohem zajímavější a inovativnější.

Typicky jde o střet FIFA 19 (nebo jiné sportovní hry, která vychází každý rok) s netradiční hrou Return of the Obra Dinn, ve které hráči zjišťují pravdu o osudu posádky lodi Obra Dinn v „prehistorické“ grafice a s vlastním mozkem jako jediným nástrojem, jak záhadu lodi vyřešit. Čistě subjektivně, ani jedna z těchto her není úplně tím nejlepším, co v herním světě letos vzniklo. Než se ale dostaneme k tomu nejlepšímu, máme tu hry, které excelují ve specifických oblastech.

Beat Saber – nejlepší hra pro virtuální realitu

Vive, Oculus Rift i PlayStation VR nebo headsety Microsoft Mixed Reality nabízejí možnost, jak si hry užít intenzivněji. Jen málo her ale umí prostředí virtuální reality dokonale využít a zpřístupnit ji komukoliv od malých dětí po seniory. Před lety se to povedlo hříčce Job Simulator, opravdový virtuální hit přišel ale až letos na podzim z Prahy. Česko-slovenský tým fungující nyní pod značkou Beat Games spojil světelné meče s chytlavou muzikou a pobláznil svět. Hodně přitom rytmické hře pomohla spolupráce se společností LIV. Jejím systémem záznamu hraní ve virtuální realitě, kdy je vidět samotná hra i pohyby hráče, totiž dokázal nalákat spoustu nových fanoušků k virtuální realitě.
Jen video s herní úrovní Escape (ft. Summer Haze) získalo více než pět milionů shlédnutí a samotná písnička pak má na profilu svého autor Jaroslava Becka další dva miliony shlédnutí. Nic chytlavějšího ve virtuální realitě jsem jednoduše celý rok nehrál. Astroboti od Sony nebo VR verze Falloutu 4 prominou.

 

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru