"Kvák, kvák, šmejdi." Jistě, ve slušné společnosti se nepatří něco takového říkat, ale když jde o přímou citaci hlavního hrdiny dlouho očekávané videohry, dá se to snad odpustit. Kachní kvákání je poznávací znamení velitele Jaxona, kterému dal podobu i hlas Terry Crews známý třeba ze seriálu Brooklyn Nine-Nine. Vulgární pokřik vyjadřující odhodlání speciálních agentů má ještě jeden účel – ukázat hned na začátku, že Crackdown 3 se nebere vážně.
Nic jiného vlastně hře a jejím autorům nezbývá. Microsoft představil Crackdown 3 před pěti lety jako obrovskou novinku, která přinese technologickou revoluci. Díky výpočtům prováděným na serverech Microsoftu měl Xbox One vymazat výkonnostní náskok PlayStationu 4 a nabídnout nový způsob, jak vyvíjet a prezentovat hry. A nic z toho se o pět let později do hry nedostalo.
Na hře Crackdown 3 pracovaly dva různé vývojářské týmy přes pět let, byla na hraně zrušení, ale nakonec se dostala k hráčům. Jenže ti na sliby nezapomněli a nezapomněli ani herní novináři. Pro většinu z nich je Crackdown 3 ukázka zbabraného marketingu a nesplněných slibů Microsoftu a Xboxu One. A jak to je, když se oprostíte od předsudků? Předem si zaslouží říct, že to není průšvih. Zvlášť s ohledem na to, že šplhat po mrakodrapech, házet po nepřátelích obrněnými transportéry a střílet z plazmových pušek i raketometů je možné zadarmo, nebo v horším případě za 260 korun.
Všemocná agentura na kolenou
Crackdown 3 je další díl hry, ve které hráči vstupují do budoucnosti, v níž proti zločineckým organizacím stojí skvěle vycvičená a vybavená protiteroristická organizace s jednoduchým názvem Agentura. Její členové nejsou tak nenápadní, elegantní a tiší jako James Bond, o to větší ale mají arzenál a chuť k ničení.
Hratelnost série Crackdown sázela vždy na kombinaci plynulého pohybu, zábavných futuristických zbraní, explozí a sbírání speciálních bublin, které zlepšují schopnosti agentů a umožňují jim skákat dále a rychleji a mnohem efektivněji šířit destrukci. Crackdown 3 stojí na úplně stejných základech. Nebere se vážně, dává hráčům pocit, že jsou jako superagenti téměř nezastavitelní, a přitom je ve hře dost prostoru pro zlepšování, které není jen kosmetické.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden s technologiemi Otakara Schöna
Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna
Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru