"Kvák, kvák, šmejdi." Jistě, ve slušné společnosti se nepatří něco takového říkat, ale když jde o přímou citaci hlavního hrdiny dlouho očekávané videohry, dá se to snad odpustit. Kachní kvákání je poznávací znamení velitele Jaxona, kterému dal podobu i hlas Terry Crews známý třeba ze seriálu Brooklyn Nine-Nine. Vulgární pokřik vyjadřující odhodlání speciálních agentů má ještě jeden účel – ukázat hned na začátku, že Crackdown 3 se nebere vážně.

Nic jiného vlastně hře a jejím autorům nezbývá. Microsoft představil Crackdown 3 před pěti lety jako obrovskou novinku, která přinese technologickou revoluci. Díky výpočtům prováděným na serverech Microsoftu měl Xbox One vymazat výkonnostní náskok PlayStationu 4 a nabídnout nový způsob, jak vyvíjet a prezentovat hry. A nic z toho se o pět let později do hry nedostalo.

Na hře Crackdown 3 pracovaly dva různé vývojářské týmy přes pět let, byla na hraně zrušení, ale nakonec se dostala k hráčům. Jenže ti na sliby nezapomněli a nezapomněli ani herní novináři. Pro většinu z nich je Crackdown 3 ukázka zbabraného marketingu a nesplněných slibů Microsoftu a Xboxu One. A jak to je, když se oprostíte od předsudků? Předem si zaslouží říct, že to není průšvih. Zvlášť s ohledem na to, že šplhat po mrakodrapech, házet po nepřátelích obrněnými transportéry a střílet z plazmových pušek i raketometů je možné zadarmo, nebo v horším případě za 260 korun.

Všemocná agentura na kolenou

Crackdown 3 je další díl hry, ve které hráči vstupují do budoucnosti, v níž proti zločineckým organizacím stojí skvěle vycvičená a vybavená protiteroristická organizace s jednoduchým názvem Agentura. Její členové nejsou tak nenápadní, elegantní a tiší jako James Bond, o to větší ale mají arzenál a chuť k ničení.

Hratelnost série Crackdown sázela vždy na kombinaci plynulého pohybu, zábavných futuristických zbraní, explozí a sbírání speciálních bublin, které zlepšují schopnosti agentů a umožňují jim skákat dále a rychleji a mnohem efektivněji šířit destrukci. Crackdown 3 stojí na úplně stejných základech. Nebere se vážně, dává hráčům pocit, že jsou jako superagenti téměř nezastavitelní, a přitom je ve hře dost prostoru pro zlepšování, které není jen kosmetické.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Proč je Crackdown 3 terčem drtivé kritiky, i když je zábava ho hrát?
  • Jak si užít maximální destrukci i zadarmo na PC i Xboxu?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každé pondělí ráno najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru