Ty nejlepší hry pro konzole často vycházejí až na konci, těsně před příchodem nového modelu. Vývojáři už vědí, jak z dostupného hardwaru dostat maximum. Mají jistotu dostatečně velkého množství fanoušků, a tak mohou riskovat. A díky tomu to stojí za to.

Studio Naughty Dog je na vývoj her tohoto typu expert. Série Uncharted zavedla jako standard pravidla filmového vyprávění s luxusní výpravou a nadnesenými akčními scénami. I když celá herní série stála na vyplundrování Indiana Jonese, pro PlayStation to byl zásah do černého. Pak přišlo překvapení v podobě nového materiálu.

The Last of Us jen pár měsíců před zahájením prodeje PlayStation 4 ohromil fanoušky netradičním hororovým příběhem, který místo tradičních zombie vymyslel něco horšího. Sporami nakažené lidi, kteří ztratili zrak, zostřil se jim sluch a dostali chuť na lidské maso. Do takového světa pak Naughty Dog zasadili příběh zahořklého pašeráka Joela, který má místo zbraní převést přes celé Státy dospívající děvče, Ellie. A kultovní hra byla na světě. Křehké navazování vztahu mezi dvěma naprosto odlišnými postavami, několik zvratů a drastické finále.

Chtít vůbec navázat na něco takového, je odvaha. The Last of Us Part II ukazuje, že se zlobivý pes nebojí ničeho a s pocity hráčů si hraje jako stafík s prasečím uchem. Drsně, bezohledně, s obrovskou chutí.

Malá rekapitulace byla v podstatě nutností, zvlášť s ohledem na kontroverze, které vzbudilo oficiální oznámení druhého dílu i úniky informací. Druhá část Posledních z nás nemá už výrazného mužského hrdinu. Hlavní roli hraje Ellie, ta mladá dívka, kterou Joel zachránil před vivisekcí. Dospěla, je jí devatenáct a zamilovala se. A jen tak mimochodem umí i česky, alespoň v titulcích.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Jan Doubal 15.06.2020 13:19
Nevadí mi, že nekomentujete spoilery, to je v pořádku.
Otakar Schon 15.06.2020 11:25
@Jan Dloubal vaše reakce mě mrzí. NDA je běžnou součástí naší práce. Spoustu produktů recenzujeme díky tomu, že nám výrobci produkty pošlou dříve, než se prodávají. Podmínka neprozradit detaily příběhu u příběhové hry není nelogická, zvlášť týden před vydáním. Hodnocení hry je z mojí hlavy, Sony recenzi předem nevidělo a nemělo možnost její vyznění ovlivnit.
Jan Doubal 14.06.2020 20:43
Hm, po tom, co Naughty Dog a Sony vyváděli na netu po leaku ze hry, kdy blokovali účty youtuberů zneužitím copyright systému a hrozbami žalobou, se divím, že tak s klidem přiznáte, pane Schon, že jste se vlastně nechal Sony zastrašit nebo uplatit. Smutné. To jste se na tu recenzi mohl vykašlat, pro zachování sebeúcty.
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru