Je to zrada. Roztomilé obrázky, barevní králíčci, malý chlapec a název Šťastná hra. Pod hezkým obalem a pozitivním laděním se skrývá děs a hrůza. Amanita Design se nebojí měnit žánry a náladu, a tak po roztomilém Chuchlovi, veselých Poutnících a tajuplných Creaks přichází s vlastní variací na horor.

Premisa hry je jednoduchá: na hráče čeká záchrana malého chlapce, který se propadl do tří nočních můr plných krvelačných smajlíků a růžových králíčků. Titul se představil v rámci prezentace Indie World společnosti Nintendo. Vedle Nintenda Switch vyjde na jaře i na PC.

Za novou hrou stojí Jaromír Plachý, jenž pod hlavičkou nejúspěšnějšího malého nezávislého herního studia uspěl už se hrami Botanicula a Chuchel, který se dočkal i vlastní výstavy. O hudbu a vřískot, jak stojí v oficiálním oznámení, se postará uskupení DVA, které dodalo zvuk i předchozím dvěma hrám Jaromíra Plachého.

Happy Game klame názvem i vizuálním zpracováním
Happy Game klame názvem i vizuálním zpracováním.
Foto: Amanita Design

Jaromír Plachý vztah ke kombinaci hororu a humoru ukázal už v knize Hororová čítanka, kterou vytvořil s Janem Nejedlým. Stylizace hry je podobná tomu, co ukázala právě Hororová čítanka. Roztomilé postavy a krev si nejsou cizí. Podle zakladatele studia Amanita Design Jakuba Dvorského však nejde o hru vhodnou pro děti. V rozhovoru pro server Wccftech označil tehdy ještě neoznámený titul za velmi temný, zvláštní a znepokojující.

Netradiční přístup k vyprávění i tématům je pro Amanitu vlastně typický a vyplácí se. Firma má za sebou desítky nominací a ocenění na festivalech nezávislých her i obchodní úspěch, jako jsou například více než čtyři miliony prodaných kopií hry Machinarium.

Související
Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru