Android ovládá 82 procent trhu s mobilními telefony, brzy si připíše i další prvenství. Data společnosti Statcounter ukazují, že se Android během několika týdnů nejspíše stane nejpoužívanějším operačním systémem na internetu. Na této pozici nahradí Windows od Microsoftu, které tuto pozici drží od zahájení měření.

V roce 2012 patřilo Windows 82 procent všech měřených přístupů na web, v únoru 2017 měly Windows 38,6 procenta přístupů, Android 37,4 procenta. Na iOS připadá 13 procent a na MacOS/OS X 5,2 procenta. Windows a Android už k sobě měly blízko loni v červenci, pravděpodobně díky dovoleným ve vyspělých zemích. Uživatelé se tak od PC přesunuli k mobilním zařízením.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Windows za pět let přišly o polovinu podílu na trhu kvůli nástupu chytrých telefonů.
  • V USA a UK je po Windows nejrozšířenější iOS od Applu, všude jinde je druhý Android.
  • V Polsku už Android Windows překonal, díky levným mobilním datům.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každé pondělí ráno najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru