Umělá inteligence někoho děsí; může krást práci, jednou může ovládnout svět. V současnosti ale lidi hlavně baví. Ať už jde o soupeření umělé inteligence s mistry šachu nebo čínské hry Go či o malůvky, které umělá inteligence umí poznat a vylepšit. Nový experiment Google AutoDraw slibuje, že vám usnadní kreslení obrázků na počítači, tabletu nebo mobilu. A vlastně je to i trochu pravda.

Mnohem zábavnější i poučnější je ale o něco starší experiment s umělou inteligencí – hříčka QuickDraw – hádání slov. Dostanete šest slov, která máte nakreslit, na každé 20 sekund, a umělá inteligence hádá. To zajímavé přijde, když se po skončení hry můžete podívat na to, co ve vašem obrázku umělá inteligence viděla. Zjistíte tak vlastně i to, jak uvnitř funguje AutoDraw. Oba experimenty od Googlu navíc fungují ve webovém prohlížeči na mobilech i počítačích.

Umělá inteligence od Google ve hříčkách AutoDraw a QuickDraw

Umělá inteligence v AutoDraw je ve výsledku relativně jednoduchá. Neučí se totiž kreslit za vás, má jediný úkol: Poznat, co se neuměle snažíte nakreslit. Ve chvíli, kdy to pozná, nabídne už hotový obrázek. Rozpoznání toho, co chcete kreslit, samozřejmě není triviální. Jen je to mnohem snazší než vytvořit kreativní umělou inteligenci, která by obraz sama dotvořila a opravila vaše křivé čáry.

V rámci vlastní tvorby v Google AutoDraw je možné používat různé barvy, přidávat text, geometrické tvary, které lze vyplnit barvou a následně i upravovat obrázky, které systém vybere jako ty vaše. Bohužel použití barevné výplně nefunguje na rukou (myší) kreslené obrazce, i když tvoří uzavřenou oblast.

AutoDraw je z principu omezený principem svého fungování, totiž databází předem připravených kreseb. V rámci zachování přístupnosti dětem umělá inteligence nereaguje například na falické náčrtky a místo vztyčeného prostředníku nabídne kresbu zcela jiného, mnohem přátelštějšího gesta. Zdá se ale také, že nepozná (respektive nemá v databázi) ani takovou ikonu moderní doby, jakou je herní ovladač.

Umělá inteligence od Google ve hříčkách AutoDraw a QuickDrawUmělá inteligence od Google ve hříčkách AutoDraw a QuickDraw

 

Hrad, meč nebo míč, s tím hříčka od Googlu nemá problém, ale zatím kvůli omezené nabídce obrázků postrádá do značné míry smysl, protože nejspíše i nabídka symbolů a artworků v MS Office nabídne větší výběr grafiky, o samotném vyhledávání obrázků na Google.cz nemluvě.

Související

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každé pondělí ráno najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru