Google ve středu oznámil, že změní mobilní aplikaci vyhledávání. Zahrne do ní personalizovaný "proud" linků na stránky se zálibami, cestováním, sportem a dalšími tématy. Google se tak stává přímým konkurentem sociálních sítí v čele s Facebookem. Největší světový vyhledávač již začal novou funkci rozšiřovat v USA, další státy přijdou na řadu v následujících týdnech.

Nová funkce nazvaná "Google Feed" jménem připomíná "News Feed" na Facebooku, což je základní funkce sítě, která zobrazuje aktuality od přátel, rodiny a dalších zdrojů. Google ale prohlásil, že se nesnaží funkci sociální sítě zkopírovat, rozšířením chce získat nový prostor pro výsledky vyhledávání.

"Nová funkce je o vašich zájmech, nikoliv o tom, co zajímá vaše přátele," řekl viceprezident Googlu Ben Gomes. Typické aktualizace Google Feed mají například obsahovat linky na tipy na dovolenou, stránky o cyklistice nebo dalších koníčcích.

Google Feed bude nabízet tipy podle uživatelovy historie vyhledávání a dat z dalších služeb jako YouTube, Gmail nebo z kalendáře. Firma zároveň hledá způsob, jak dostat novinku i do prohlížečů na počítačích.

Google a Facebook spolu soupeří o pozornost uživatelů, respektive o příjmy z reklamy, kterou jim zobrazí. Podle výzkumné firmy eMarketer půjde polovina celkových příjmů z on-line reklamy v roce 2018 právě na účty těchto dvou společností. Gomes však prohlásil, že firma nyní neplánuje do nové funkce zahrnout reklamu.

Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa moderních technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru