Hesla napsaná na viditelně umístěných papírcích, PIN přilepený přímo na platební kartě nebo populární hesla jako "heslo" nebo "1234" jsou běžný symptom nízké počítačové gramotnosti. Proti neochotě či neschopnosti používat bezpečná hesla pomáhá efektivně dvoufázové ověření identity uživatele. I tam, kde je dostupné, ale nepovinné, ho ale používá pouze desetina lidí.

Potvrzení tristní situace přinesl na bezpečnostní konferenci Usenix Enigma softwarový inženýr Googlu Grzegorz Milka, když oznámil, že bezpečnostní kódy zasílané přes SMS používá pouze 10 procent z více než miliardy aktivních uživatelů Gmailu. To je podobné číslo jako podíl uživatelů, kteří pro správu hesel používají speciální software, který automaticky generuje bezpečná (dlouhá a náhodná) hesla pro webové služby či aplikace. Google přitom ale nehodlá zavést povinné dvoufázové zabezpečení – bojí se totiž, že by odradil příliš velké procento uživatelů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru