Videoslužba od Googlu se zase o krok přiblíží televizi, ale ne v dobrém. Během následujících dní až týdnů se výchozím formátem reklamy stanou dvacetisekundové spoty, které nepůjde přeskočit. V současnosti YouTube umožňuje zobrazovat delší nepřeskočitelné reklamy pouze vybraným partnerům, brzy tuto možnost zpřístupní všem tvůrcům obsahu, kteří mohou nasazovat reklamy.

YouTube, respektive společnost Alphabet, pokračuje v tlaku na zvyšování příjmů z reklamy. Vedle toho, že všichni tvůrci obsahu s dostatečným počtem odběratelů budou moci u nových videí nasadit reklamy bez možnosti přeskočení, firma automaticky nasadí takové reklamy u už nahraných videí bez ohledu na to, jaké reklamy u nich byly původně.

Pokud provozovatelé kanálů na YouTube budou chtít uživatelům i nadále poskytnout možnost přeskakovat reklamu u starších videoklipů, budou to muset ručně nastavit.

Google změnu v reklamní politice oznámil tvůrcům obsahu se slibem zvýšení příjmů – platby za dlouhou reklamu jsou vyšší než za pětisekundovou část před tím, než uživatelé reklamu mohou přeskočit. Část youtuberů se ale v komentářích pod videem s oznámením změn logicky obává, že celkové množství shlédnutí reklamy může klesnout, pokud návštěvníci místo přeskočení reklamy prostě budou koukat na něco jiného nebo si stáhnou některý z nástrojů na blokování reklamy.

Google/Alphabet může také sázet na to, že uživatelé místo sledování dlouhých reklamních předělů raději zaplatí za YouTube bez reklam v podobě YouTube Premium – tato služba je ale zatím dostupná pouze v několika zemích. Spotify se podobná strategie vyplácí, dlouhodobě si udržuje vysoký podíl platících zákazníků, přestože uživatelům bez předplatného nabízí stále větší množství hudby.

Související

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každé pondělí ráno najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru