Videoslužba od Googlu se zase o krok přiblíží televizi, ale ne v dobrém. Během následujících dní až týdnů se výchozím formátem reklamy stanou dvacetisekundové spoty, které nepůjde přeskočit. V současnosti YouTube umožňuje zobrazovat delší nepřeskočitelné reklamy pouze vybraným partnerům, brzy tuto možnost zpřístupní všem tvůrcům obsahu, kteří mohou nasazovat reklamy.

YouTube, respektive společnost Alphabet, pokračuje v tlaku na zvyšování příjmů z reklamy. Vedle toho, že všichni tvůrci obsahu s dostatečným počtem odběratelů budou moci u nových videí nasadit reklamy bez možnosti přeskočení, firma automaticky nasadí takové reklamy u už nahraných videí bez ohledu na to, jaké reklamy u nich byly původně.

Pokud provozovatelé kanálů na YouTube budou chtít uživatelům i nadále poskytnout možnost přeskakovat reklamu u starších videoklipů, budou to muset ručně nastavit.

Google změnu v reklamní politice oznámil tvůrcům obsahu se slibem zvýšení příjmů – platby za dlouhou reklamu jsou vyšší než za pětisekundovou část před tím, než uživatelé reklamu mohou přeskočit. Část youtuberů se ale v komentářích pod videem s oznámením změn logicky obává, že celkové množství shlédnutí reklamy může klesnout, pokud návštěvníci místo přeskočení reklamy prostě budou koukat na něco jiného nebo si stáhnou některý z nástrojů na blokování reklamy.

Google/Alphabet může také sázet na to, že uživatelé místo sledování dlouhých reklamních předělů raději zaplatí za YouTube bez reklam v podobě YouTube Premium – tato služba je ale zatím dostupná pouze v několika zemích. Spotify se podobná strategie vyplácí, dlouhodobě si udržuje vysoký podíl platících zákazníků, přestože uživatelům bez předplatného nabízí stále větší množství hudby.

Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa moderních technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru