Google před patnácti lety spustil službu, která změnila svět. Gmail, spuštěný 1. dubna 2004, vypadal nejprve jako aprílový žertík. Firma u své alternativy k tehdejším e-mailovým službám nabízela nevídanou kapacitu 1 GB a slib, že uživatelé už nikdy nebudou muset smazat žádný e-mail. Nabídka Googlu přišla v době, kdy u bezplatných e-mailových služeb bylo standardem 10 MB prostoru pro data.

Gmail byl nejprve dostupný velmi omezeně, na pozvánky, se kterými se i obchodovalo na eBayi. Systém pozvánek fungoval dva roky. Ještě déle byl Gmail oficiálně považovaný za nehotový produkt, betatest. Oficiální spuštění proběhlo až o více než pět let později. Nálepky "beta" se Gmail zbavil až 7. července 2009.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V čem byl Gmail inovativní a proč bude fungovat dál, zatímco Inbox končí?
  • Čím se u Google+ inspiroval gigant sociálních sítí Facebook?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každé pondělí ráno najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru