Když si Sergej Brin a Larry Page před dvaceti lety založili firmu, dali si jednoduchý úkol: shromáždit a zpřístupnit celé vědění lidstva tak, aby se k němu kdokoliv mohl dostat. Googlu se původní poslání povedlo do značné míry naplnit. Na Google.com je možné najít informace téměř o čemkoliv. Je ale stále těžší poznat, co jsou skutečně relevantní výsledky a co reklamy.

Hranici mezi reklamou a výsledky vyhledávání ještě zmenšil nejnovější redesign webu Google.com a zobrazení výsledků. Dřívější výrazné grafické oddělení reklam barevným podkresem je dávno minulostí a nyní je označení Ad ještě méně výrazné – přišlo o zobrazení odlišnou barvou a rámeček kolem slova "ad" nebo v češtině "reklama".

Nové označení reklamy ve výsledcích vyhledávání ve stolní a mobilní verzi Google Search

V češtině je označení "reklama" díky své délce čitelnější než anglické "ad", které snadno může splynout s novinkou u klasických výsledků vyhledávání. Aby tyto výsledky měly na místě označení reklamy něco podobného, začal Google v prvním řádku výsledků se zobrazením webové adresy ukazovat "favicon", ikonu, kterou daný web ukazuje v záložce webového prohlížeče.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru