Nejnovější aféra společnosti Avast, která prodávala data o svých uživatelích, ukazuje na dlouhodobý velký problém výrobců antivirů a "optimalizačních" programů. Ty se postupně dostávají do role škodné, kdy je hranice mezi malwarem a antimalwarem čím dál méně zřetelná.
Hned na začátku je nutné přiznat jednu věc: Pozice výrobců consumer-grade antivirů není snadná. Ideální antivirus není vidět. Dělá si svoje a projeví se – pokud vůbec – jenom v okamžiku útoku. Jenomže takový systém se špatně prodává. Chcete, aby uživatel viděl, co za svoje peníze dostává. Proto se před několika lety spotřebitelské antivirové systémy proměnily v obrovské softwarové balíky, které mají desítky více či méně obskurních funkcí, jež se mnohdy uživateli pletou do života víc, než je užitečné.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden s technologiemi Otakara Schöna
Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna
Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa moderních technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru
Komentáře ke článku