Nokia je stále největší výrobce telefonů na světě. Za poslední tři měsíce Finové dodali do celého světa 106,6 milionů telefonů. To stačilo na první pozici, ale tržní podíl Nokie se smrskl z téměř čtyřiceti procent ještě v roce 2007 na aktuálních 27 procent. Jen za poslední rok Nokia ztratila 4,5 procenta trhu.

V ostře sledovaném segmentu chytrých telefonů je na tom Nokia ještě hůře. Ještě na konci loňského roku Nokia s levnými telefony se Symbianem a plnohodnotnou GPS navigací v prodejích obstála a uhájila pozici největšího výrobce smartphonů. Za poslední rok ale Nokia ztratila polovinu tržního podílu a v aktuálním přehledu na ni zbyla třetí příčka za Applem a Samsungem se 14,2 procenta trhu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Nokia si na přelomu tisíciletí vybojovala pozici světové jedničky, nejlepšího výrobce telefonů na světě. Okouzlovala manažerskými komunikátory i telefony pro masy. Pak začala dělat chyby.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každé pondělí ráno najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru