Majitelé "zlobivých" telefonů z řady iPhone 6s se dočkají opravy v rámci záruky. Apple oznámil hned dva nové servisní programy, které se týkají loňských iPhonů. Zákazníkům, jimž se iPhone sám od sebe vypíná, firma bezplatně vymění baterii. Úlevy se dočkají i majitelé telefonů, kterým přestává fungovat dotyková vrstva displeje.

Apple majitelům telefonů s "dotykovou nemocí" nabídne výměnu displeje za 149 dolarů, což je levnější než plně hrazený servisní zákrok. Zákazníkům, kteří si tuto vadu nechali odstranit dříve a zaplatili vyšší částku, firma vrátí rozdíl v ceně zákroku. V případě vypínajících se iPhonů tak Apple přiznal, že u telefonů vyrobených mezi srpnem a zářím loňského roku došlo k výrobní chybě. V případě nefungující dotykové vrstvy však nechce převzít zodpovědnost.

Firma při oznámení servisního programu uvedla, že ke ztrátě citlivosti dotykové vrstvy může dojít, ale pouze následkem opakovaných tvrdých nárazů. Zákazníci se však proti tomu ohrazují a Apple v Severní Americe čelí hned čtveřici hromadných žalob, dvěma v USA a dvěma v Kanadě.

Aby zákazníci získali bezplatnou nebo zvýhodněnou opravu, musí telefon odnést do Apple Storu nebo servisního centra, na dálku není možné zjistit, zda telefon splňuje podmínky stanovené Applem. Čeští zákazníci musí oslovit prodejce, protože Apple v Česku nemá kamenné obchody, popřípadě mohou vyrazit do Německa či Rakouska.

Apple již v minulosti zaznamenal několik problémů způsobených ve výrobě, uživatelům vyměňoval potenciálně nebezpečné napájecí adaptéry a u MacBooků bez řečí vyměňoval kabely s konektorem MagSafe, pokud vlivem fyzického opotřebení přestaly pracovat, reklamace vyřizovali i čeští autorizovaní prodejci.