Na světě se za první tři měsíce roku 2018 prodalo 334 milionů smartphonů, o deset milionů méně než v prvním čtvrtletí 2017. Ochlazení zájmu o chytré telefony přichází zejména z Číny, kde se poprvé za posledních pět let prodalo za čtvrtletí méně než 100 milionů nových telefonů. Důvodem ochlazení zájmu zákazníků je podle dat společnosti IDC zvyšování cen špičkových modelů.

Pokles prodejů zasáhl z největších značek Samsung, který prodal o dva miliony méně telefonů. Apple, jak ukázaly jeho finanční výsledky, dokázal díky široké nabídce prodat o 1,4 milionu telefonů více než před rokem. Tržní podíl Samsungu však o desetinu procentního bodu vzrostl na 23,4 procenta, celý trh totiž klesal o trochu rychlejším tempem. Druhý Apple si polepšil o necelý bod a patří mu 15,6 procenta dodávek chytrých telefonů na globální trh.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru