Microsoft nechce prodávat software – ani firmám, ani do domácností. Místo toho se snaží získat co nejvíce zákazníků, kteří mu budou platit stabilně každý měsíc, nebo ještě lépe jednou za rok. U firemních zákazníků tento přístup funguje desítky let, v domácnostech už Microsoft získal 38 milionů zákazníků, kteří platí za přístup ke službě Office 365 měsíčně 189 korun za jednoho uživatele nebo 269 korun za celou rodinu.
Nyní Microsoft rozhodl o změně, alespoň v marketingu, a 21. dubna se Office 365 promění na Microsoft 365. Microsoft chce pronájem sady Office obohatit doplňkovými službami a funkcemi. Domácím uživatelům zpřístupní propracované šablony a opravy pravopisu a stylistiky s využitím umělé inteligence (i v češtině), v Excelu nabídne vedení domácího účetnictví a přidá službu Teams pro domácí použití, například při plánování výletů, oslav nebo domácích projektů.
Microsoft oznámení možná trochu uspěchal. Oznámil totiž celou řadu nových funkcí, které uživatelům v rámci svého předplatného přidá. Kromě "editora", poháněného umělou inteligencí a dostupného vedle aplikací Microsoft Office dokonce na webu prostřednictvím rozšíření pro prohlížeč, jde například o novou mobilní aplikaci Microsoft Family Safety, která bude sdružovat informace o členech rodiny, primárně o dětech.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden s technologiemi Otakara Schöna
Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna
Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa moderních technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru