Amazon nikdy neuvedl, kolik přístrojů Kindle od jejich uvedení na trh v roce 2007 prodal. Analytici to odhadují na tři miliony. Podle jejich odhadů by ale Apple mohla prodat stejné množství iPadů za první rok.

Kindle začíná s cenou na 259 dolarech a slouží hlavně ke čtení textu na šedočerném displeji. iPad bude k dispozici od 499 dolarů, ale s vyšší cenou nabízí i více funkcí. Vedle prohlížení internetu, přehrávání videa a hraní her nabídne i barevný dotekový displej a stahování knih z nové prodejny iBookstore.

Bude nějakou dobu trvat, než se ukáže, jak iPad s trhem elektronické četby zahýbe. Pokud se zájem o Kindle vytratí, Amazonu zdroj příjmů zůstane, protože prodává elektronické knihy pro spoustu typů zařízení včetně iPadu a další elektroniky od Apple.

Ta ale může najít cesty, jak si upravit pole ve svůj prospěch. Zatím jsou ikony pro služby iBookstore a Kindle v iPadech přístupné stejně, to ale Apple může změnit. Firma si také může zajistit pozornost čtenářů smlouvami s vydavateli, kterými získá exkluzivní tituly.

Vydavatelé mají s Amazonem napjaté vztahy, protože ten si vynutil u některých oblíbených titulů cenu 9,99 dolaru. Vydavatelé si stěžovali, že tím dává čtenářům knihy k dispozici tak levně, že to není udržitelné.

iPad dává vydavatelům příležitost zavést nový cenový model. Některé knihy budou zpočátku stát až 14,99 dolaru a Apple naléhá, aby vydavatelé neprodávali elektronické knihy ze ceny nižší než konkurenci.

iBookstore spustí provoz s tituly od větších vydavatelství včetně Penguin, Simon & Schuster, HarperCollins, Hachette Book Group a Macmillan. Velký vydavatel Random House s Apple dohodu ještě neuzavřel.

Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru