Evropští astronomové objevili planetu, která obíhá kolem třetí nejbližší hvězdy od Slunce Alpha Centauri B, v hvězdném systému Alpha Centauri. Planetu objevili vědci díky systému HARPS a teleskopu na stanici Evropské jižní observatoře (ESO) La Silla v Chile. Píše to ESO na svých internetových stránkách.

Alpha Centauri je jedna z nejzářivějších hvězd na jižním nebi a je nejbližším hvězdným systémem od Sluneční soustavy vzdáleným jen 4,3 světelných let. Ve skutečnosti se jedná o trojhvězdu složenou ze dvou hvězd podobných slunci obíhajících kolem sebe a pojmenovaných Alpha Centauri A a B a třetí hvězdy známé jako Proxima Centauri - nejbližší hvězdy od Slunce.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

• O existenci planet v systému Alpha Centauri se dlouho spekulovalo, evropský výzkum je ale první, který přítomnost planety skutečně potvrdil. Evropským vědcům se podařilo objevit planetu, která obíhá kolem třetí nejbližší hvězdy od Slunce.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každé pondělí ráno najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.