Google ve středu oznámil, že změní mobilní aplikaci vyhledávání. Zahrne do ní personalizovaný "proud" linků na stránky se zálibami, cestováním, sportem a dalšími tématy. Google se tak stává přímým konkurentem sociálních sítí v čele s Facebookem. Největší světový vyhledávač již začal novou funkci rozšiřovat v USA, další státy přijdou na řadu v následujících týdnech.

Nová funkce nazvaná "Google Feed" jménem připomíná "News Feed" na Facebooku, což je základní funkce sítě, která zobrazuje aktuality od přátel, rodiny a dalších zdrojů. Google ale prohlásil, že se nesnaží funkci sociální sítě zkopírovat, rozšířením chce získat nový prostor pro výsledky vyhledávání.

"Nová funkce je o vašich zájmech, nikoliv o tom, co zajímá vaše přátele," řekl viceprezident Googlu Ben Gomes. Typické aktualizace Google Feed mají například obsahovat linky na tipy na dovolenou, stránky o cyklistice nebo dalších koníčcích.

Google Feed bude nabízet tipy podle uživatelovy historie vyhledávání a dat z dalších služeb jako YouTube, Gmail nebo z kalendáře. Firma zároveň hledá způsob, jak dostat novinku i do prohlížečů na počítačích.

Google a Facebook spolu soupeří o pozornost uživatelů, respektive o příjmy z reklamy, kterou jim zobrazí. Podle výzkumné firmy eMarketer půjde polovina celkových příjmů z on-line reklamy v roce 2018 právě na účty těchto dvou společností. Gomes však prohlásil, že firma nyní neplánuje do nové funkce zahrnout reklamu.

Související

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každé pondělí ráno najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru